Koranavirüs salgını nedeniyle Doğalgaz ve Elektrik faturalarıyla ilgili 3 aylık kıyasen fatura düzenlemesi getiren EPDK, İGDAŞ’ın 45 gün olarak düzenlendiği ve vatandaşlardan tepki çeken fatura tutarlarına ilişkin soruşturma başlatırken, Elektrik Dağıtım şirketlerine hiç dokunmadı.
İGDAŞ’ın 45 günlük olarak düzenlediği ve fahiş fatura tutarlarının gelmesiyle birlikte yurttaşların şikayetlerini baz alan EPDK İGDAŞ’a soruşturma açarak fatura düzenlemelerinin 30 gün olarak tekrar düzeltmesini istedi.
Nisan ayında İGDAŞ’la birlikte Elektrik Dağıtım Şirketlerinin yurttaşlara gönderdiği fahiş fatura tutarları sosyal medyada yurttaşların isyan etmesine neden oldu.
EPDK İGDAŞ’ın 45 günlük olarak düzenlediği faturaları hukuksuz bularak soruşturma başlatırken Elektrik Dağıtım Şirketlerinin vatandaşlara göndermiş olduğu fahiş fatura tutarlarıyla ilgili tek bir işlem dahi yapmadı.
Mart ayında en düşük 150 TL elektrik faturası ödeyen bir yurttaşın Nisan ayında gelen fatura tutarının 300 TL’ye çıkması sosyal medyada sert tepkilere neden olurken, EPDK sadece İGDAŞ’ın fahiş fatura tutarlarıyla ilgilenip soruşturma başlattı.
Nisan ayında gelen fahiş fatura tutarlarına vatandaşların gerek sosyal medyada gerekse ulusal medyada isyan etmesine rağmen EPDK dağıtım şirketlerine ayrıcalık yaparcasına sessiz kalarak yaptırım uygulamadı.
Yurttaşların kapalı olan işyerlerine fahiş fatura tutarları gönderen Elektrik Dağıtım şirketleri konuya ilişkin makul bir açıklama yapamazken, EPDK Elektrik Dağıtım şirketlerine hiçbir şekilde soruşturma açmadı.
Kıyasen fatura düzenlemeleri doğrultusunda 3 aylık dönem için uygulamaya konulan yeni düzenleme binlerce vatandaşta mağduriyet yaratırken, EPDK sadece İGDAŞ’a soruşturma açıp yurttaşı mağdur eden Elektrik Dağıtım Şirketlerini es geçti.
Vatandaşlar Elektrik ve Doğalgaz fatura tutarlarına isyan ederken EPDK sadece İGDAŞ’ı cezalandırıp Elektrik Dağıtım Şirketleri hakkında yasal süreci başlatmaması tepkilere yol açtı.
Haber/ Hatice ODABAŞ