EPDK İGDAŞ'a yazı göndererek tüketicinin mağduriyetine yol aça tüm faturaların iptal edilmesini istedi. İGDAŞ'ın EPDK ya başvurduğu ve buna göre kestiğini belirttiği 45 günlük fatura tutarları yurttaşların tepkisine neden olmuş ve şikayete konu edilmişti.
Mevzuata göre faturaların ortalama 35 günden fazla olmaması gerekirken, İGDAŞ’ın vatandaşlara 40-45 günlük fatura kestiğinin belirlenmesi üzerine İGDAŞ hakkında soruşturma başlatıldı.
EPDK; ayrıca İGDAŞ’a bir yazı göndererek 35 günü aşan tüm faturaların iptal edilmesini istedi.
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz imzalı yazıda Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin tüketimlerin tespit edilmesi, tahakkuk ve faturalandırma başlıklı 48 inci maddesi hatırlatılarak, abonelere çıkarılacak faturaların ortalama 25 günden az 35 günden fazla olmaması gerektiği vurgulandı.