Zincir marketlerde başlayan indirim seferberliğine katılan market sayısı artıyor. Seferberliğe son olarak A101 ve Onur Market katıldı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu ise yeni indirimleri masaya yatırmak için toplanıyor.
2023'ü enflasyonla mücadele yılı ilan eden ve bünyelerindeki ŞOK Marketler'de satılan 1.000 temel ürünün fiyatını ocak ayı boyunca sabitlediklerini açıklayan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker'in seferberlik çağrısı, perakende sektöründe indirim kampanyalarının fitilini ateşledi.
Gıda perakendeciliği sektörünün önde gelen oyuncularından CarrefourSA ve Migros'un yanı sıra yerel market zincirleri de enflasyonla mücadeleye omuz vermek için yüzlerce ürün grubunda yüzde 50'ye varan indirim ve fiyat sabiteme kararı aldı. Ardı ardına tüm marketlerde hayata geçmeye başlayan kampanyaların enflasyonun düşmesine katkı sunması bekleniyor.
Yağ, çay, şeker, bakliyat, deterjan, çocuk bezi gibi en temel ihtiyaç ürünlerini içeren, markalı farklı 419 üründe fiyat sabitlemesine giden Migros'tan yapılan açıklamada ocak ayı boyunca 3.000'den fazla markalı üründe sürekli indirim uygulanacağı bilgisine yer verildi. Migros ayrıca 23 farklı ürün ailesindeki tüm ürünleri kapsayacak şekilde yüzde 25'ten 50'ye varan indirimler sunuyor.
CarrefourSA da ocak ayında gıda ve gıda dışı ürün kategorilerinde birçok üründe yüzde 20'den 40'a varan indirim uygulayacağını açıkladı. Yapılan açıklamada "85 milyon için 'Doğrusu CarrefourSA'da diyerek sadece 1 ay değil yıl boyunca farklı kampanyalarla müşterilerimize doğru ürünü doğru fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz" denildi.